Everyday Transactions and Great Transformations. Markets and Marketization from the Perspective of New Economic Sociology
- Marketization is a broad term with a wide range of meanings. It encompasses measures of deregulation and privatization as well as the perceived increase of an ›economic‹ logic in social relationships. For historical purposes, the term should not be narrowly defined, and nor should the concept of marketization be used in an ahistorical manner detached from contemporary usage. However, there are two questions which the historical analysis of marketization needs to address. First, what is the conceptual understanding of the market mechanism to which the term marketization is linked? Second, what is the relationship between marketization and economic theory?
Verfasserangaben: | Sebastian TeupeORCiDGND |
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URL: | https://www.zeithistorische-forschungen.de/3-2015/5273 |
DOI: | https://doi.org/10.14765/zzf.dok-1429 |
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch): | Zeithistorische Forschungen - Studies in Contemporary History |
Verlag: | ZZF – Centre for Contemporary History: Zeithistorische Forschungen |
Verlagsort: | Potsdam |
Dokumentart: | Wissenschaftlicher Artikel (Zeitschrift) |
Sprache: | Englisch |
Datum der Veröffentlichung (online): | 09.12.2015 |
Datum der Erstveröffentlichung: | 09.12.2015 |
Datum der Freischaltung: | 17.07.2019 |
Jahrgang: | 12 |
Ausgabe / Heft: | 3 |
Erste Seite: | 477 |
Letzte Seite: | 487 |
ZZF-Themenklassifikation: | Alltag |
Soziales | |
Wirtschaft | |
Wissenschaft | |
ZZF-Regionalklassifikation: | ohne regionalen Schwerpunkt |
ZZF-Zeitklassifikation: | 1945- |
21. Jahrhundert | |
Online-Portale: | Zeithistorische Forschungen |
Zeithistorische Forschungen: Originalbeiträge: | 3 / 2015 Vermarktlichung |
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